USMERAVANJE DEČIJIH ŽELJA I SNOVA

KAKO NA ŠTO BOLJI NAČIN USMERITI DEČIJE ŽELJE I SNOVE

Usmeravanje dečijih želja i snova: Deca usvajaju odredjena znanja, a odrasli ih objasnjavaju i tumace. Samim tim razvijaju i odredjene zelje i potrebe. Kako to mozemo na najbolji nacin podsticati kod dece?

Razgovor-podstice poverenje i bliskost.

Razgovarajte sa vasom decom o svakodnevnim situacijama, budite otvoreni za decije misljenje, podsticite vasu decu da razvijaju svoju mastu, jer masta otvara vrata kreativnosti da razmisljaju na drugi nacin. Mašta podstiče kognitivni i socijalni razvoj. Želja svakog roditelja je da odgaji dete koje je dostiglo svoj puni intelektualni i društveni/emocionalni potencijal. U ranom obrazovanju, upravo su veštine kritičkog razmišljanja i sposobnost kreativnog rešavanja problema ključne za pravilan dečji razvoj.

Lični primer:

i pohvale odlucujuce su tokom svih godina koje provedemo baveci se vaspitanjem deteta od najranijeg detinjstva pa do tinejdzerskog uzrasta. Svojim primerom, da nacin na koje se mi kao roditelji ponasamo, ima odlucujuci uticaj na to kako ce se nase detete ponasati i koje ce vrednosti smatrati bitnim u kasnijem razvoju.

Imitacijom je moguće usvojiti nove oblike ponašanja koje ispoljava neki posmatrani model.

Mi svi učimo različite uloge:

Takvo učenje uloga uključuje sticanje znanja o tome kako treba postupiti, kakve stavove imati, kako treba emocionalno reagovati, kako najbolje iskoristiti svoje potencijale.

Pratite, osluskujte svoje dete. Pomozite mu da prihvati sebe, kako bi kasnije uskladilo svoje zelje sa svojim potrebama. Rad na prihvatanju sebe predstavlja dobar model za dete.

Učite dete da preuzme odgovornost za svoje postupke, ali da ne krivi sebe zato što je nešto loše uradio. Naglasite da ga nećete ni vi kriviti.

Ohrabrite dete:

da prihvati greške. Odrastanje podrazumeva preuzimanje rizika i pravljenje grešaka. Dok ne prihvatimo sebe i svoje greške, izbegavaćemo da preuzimamo rizik i usporićemo razvojni proces.

Masta je nezamenljiv deo detinjstva. Ona prestavlja deo detetovog „unutrasnjeg sveta“. Pomocu nje ono ispunjava nedostatke licnog iskustva, da spozna svet oko sebe , da usvoji pojmove, da napravi razliku izmedju dobrog i loseg. Neka istrazivanja pokazuje da deca koja poticu iz porodica u kojima se otvoreno razgovara, imaju razvijeniju mastu, jasnije izrazavaju svoje zelje i ideje. Iz maste se cesto razvija i kreativnost koja detetu otvara put ka razlicititom resavanju problema

Deca:

u sebi nose kreativnost, a zadatak roditelja je da pomogne detetu da usmeri svoju kreativnost. Razvijati kod deteta sposobnost da shvati koje su mu granice i mogucnosti da prihvati realnost. Za pravilan deciji razvoj, kako emotivni tako i intelektualni potencijali, nikako ne treba vrsiti pritisak za ostvarenje sopstvenih neispunjenih zelja.  Pravilno usmeravanje deteta  podrazumeva, pracenje , prihvatanje detetovih mogucnosti i pomoci mu da napravi granicu izmedju realnog  i nerealnog.

USMERAVANJE DEČIJIH ŽELJA I SNOVA

USMERAVANJE DEČIJIH ŽELJA I SNOVA