Deca i crtani filmovi

Da li crtani filmovi mogu uticati na razvoj dece je pitanje koje se danas često postavlja. Na žalost, deca danas dosta vremena provode ispred televizora, gledajući sadržaje koje su neprimerene njihovom uzrastu. Čitanje knjiga kao vid korišćenja slobodnog vremena je odavno izgubljeno. Igranje društvenih igara koje ukljućuju interakciju, takodje je deo prošlosti.

Crtani filmovi mogu biti veoma štetni, ako se u njima pojavljuju junaci koji imaju agresivnu konotaciju. Deca nemaju oštre kriterijume, što može biti opasno ako se dete poistoveti sa tim likom. Dete, predškolskog uzrasta nema još uvek razvijena moralna načela, pa tako provalnik ili lopov koju uspeva da pobegne od policije, može biti veoma prihvatljiv.

Jedan od oblika učenja je i učenje imitacijom. Imitacijom dolazi na taj način što deca uspevaju da relativno precizno podržavaju glasova modela sa crtanih filmova, kao i pokrete. Tako možemo sresti decu koja imaju pokrete, stavove i glasove skinute sa raznih crtanih filmova. Ako je dete izloženo neadekvatnom sadržaju, ako živi u virtuelnom svetu, ako ne zna za strah trebalo bi potražiti stručnu pomoć.

Ono na šta roditelj, može da učini,  je da prati i selektuje crtane filmove koje dete gleda. Uloga roditelja je od krucijalnog značaja. To je ono na šta može da se utiče. Na spoljne informacije koje se plasiraju, ne možemo da utičemo, ali možemo da ih selektujemo. Čak i odrasli koji bi bili izloženi depresivnim filmovima tokom dana, bili bi depresivni na kraju dana. Zato je roditelj taj koji treba da drži znak STOP tj. da bude selektor sadržaja koje njegovo dete prati.

Učenje

Depresivan

Please follow and like us:
error
fb-share-icon