• Kada proveravate da li je dobro uradio domaći zadatak, izvršio obavezu, uvek prvo naglasite ono što je dobro uradio, pa tek onda prokomentarišite šta bi trebalo da promeni, da popravi.
  • Kada proveravate da li je dobro uradio domaći zadatak, izvršio obavezu, uvek onaj deo koji bi se mogao popraviti istaknite na pozitivan ili neutralan način. Npr. “Odlično što si nametila krevet. Još samo treba da ubaciš u mašinu svoj prljav veš” umesto “Nisi spremila sobu!” Uvek prvo hvalimo, pa teko onda tražimo još nešto.
  • Ako se borite sa svojim detetom da uradi razne stvari. Pokušajte da snizite zahteve dok se ne ustali bar u nečemu. Npr. ukoliko  je vaš sin oduvek odbijao da namesti krevet, zatražite da samo prebaci prekrivač preko kreveta, ili da samo stavi jastuk na određeno mesto. Kada se usavrši u ovome tek onda pređite na sledeći zahtev.
  • Nemojte da gledate na nagrađivanje deteta kao na podmićivanje. Pokušajte da nagrade doživite kao motivaciono sredstvo koje će eliminisati mnoge svađe i konflikte.
  • Kazne ne uče dete onome šta treba da uradi. Razmislite o tome šta želite od svog deteta. Npr. Laganje – da govori istinu; svađe – lepo da se igraju i da dele stvari; plakanje i kukanje, njanjavljenje – da govori kao velika devojčica, da koristi glas velike devojčice. Uvek možete nagraditi svoje dete sa sitnicom (sličica) ili dodatnom pričicom kada se ponaša na neki od poželjnih načina. Zapamtite da je pohvala veoma moćno oružije.
  • Kada osećate da biste mogli da izgubite kontrolu i da ćete početi da vičete na svoje dete, napravite pauzu, izbrojte do 10…
  • Nagradite sebe nečim svake nedelje. Iznenađujuće je ali ovo će vas učiniti boljim roditeljem. Častite sebe specijalnom kafom, dobrom knjigom, izlaskom sa prijateljima.
  • Kada odlučite da iskoristite svoju moć da kažnjavate dete imajte na umu da je dobro da kazna bude kratka. Zapamtite ne morate da kažnjavate na dug vremenski period da bi kazna bila uspešna.
  • Kada koristite blage kazne važno je da budete dosledni.
  • Pokušavajte da ulovite svoje dete u tome da je dobro, pa makar to bile i sitnice i hvalite ga sa puno entuzijazma. Npr. ako primetite da se lepo igra sa bratom, napravite od toga veliku stvar i hvalite je.
  • Nastojte da svake nedelje provedete sa svojim detetom specijalne, lepe trenutke. Npr. igrajte se zajedno, idite u park, čitajte zajedno knjigu…. zapamtite da ste vi mnogo vredniji za dete od video igrica.
  • Izlistajte tri stvari koje želite da vaše dete radi i onda ga konstantno hvalite, svaki put kad ih uradi.
  • Kada dođete do nagrada i podsticaja pokušajte da razmišljate u terminim „kada uradiš to i to, dobićeš to i to „ umesto „ako ne uradiš, nećeš dobiti“.
  • Nikad nemojte racionalizovati, objašnjavati, držati predavanja dok dete ima temper tantrum (napad besa). Neefikasno je i tada i vi  možete postati veoma uznemireni i agitirani. Sačekajte da se dete smiri i tada razgovarajte sa njim.
  • Kada nagrađujete dete za dobro ponašanje dajte mu nagradu što je moguće hitnije, odmah pošto ispolji poželjno ponašanje.
  • Koristite vizuelne podsetnike na prošla dobra ponašanje i stavite ih tako da dete može da ih vidi. Npr. ako imate neke značke ili nalepnice koje ste davali za dobro ponašanje stavite ih na frižider gde svi mogu da ih vide. Ovo može biti snažno motivaciono sredstvo za dete.