Savet psihologa protiv depresije

Depresija može da izazove ili pogorša već postojeće zdravstveno stanje, na primer ankiznost ili problem sa težinom. Javlja se kod ljudi svih godina, ali većina koja boluje od depresije, nikada se ne leći. Dobra psihoterapija može da pomogne, ali i rad na sebi. Evo, kako možete sebi da pomognete u kritičnim situacijama kada se osećate, izgubljeno, depresivno.

  1. Napišite svoja osećanja– anksioznost i depresija mogu nastati iz različitih izvora i zbog različitih razloga. Zato je važno znati šta osećate i da ta osećanja prihvatite, kako pozitivna, tako i negativna.
  2. Izadjite napolje- sedenje u sobi, zajedno sa vasim mislima neće vam pomoći. Obucite se i krenite u šetnju. Još bolje nabavite psa, koji će vas naterati da izadjete napolje.
  3. Koristite svetlo za bolje raspoloženje-sezonska depresija uzrokovana je nedostatkom dnevnog svetla. Koristite lampe, osvetlite prostor u kome radite ili boravite
  4. Slušajte muziku-dokazano je da muzika ima brojne pozitivne efekte na zdravlje, kako fizicko kako mentalno. Pustite muziku i igrajte.
  5. Ostani prisutan u sadašnjem trenutku-nemojte ići mislima u budućnost, koju ne možete da kontrolišete. Nemojte se vraćati u prošlost, jer i tu nemate kontrolu. Kontrola je u sadašnjem trenutku. Budite ovde i sada.
  6. Dišite-kada krenu negativne misli, fokusirajte se na svoje disanje. Kada plitko dišemo, srce nam brže kuca i možemo postati uplašeni. Umesto toga, udisaj obavezno kroz nos, 1,2,3 i izdisaj, takodje kroz nos 1.2,3,4,5,6 .
  7. Kreirajte nešto-svi mi imamo odredjenu dozu kreativnosti. Nacrtajte nešto, obojte, napišite. Probudite vaše kreativno dete.
  8. Pomoć stručnjaka-kada osetite da ne možete sami da se izborite, posavetujte se sa stručnjakom. I psiholozi često traže pomoć od svojih kolega.


Depresija

Pomoc strucnjaka

Please follow and like us: