Postpraznična tuga

Često se nakon praznika osećamo tužno i usamljeno. Nakon velikih očekivanja koje sami sebi namećemo kao i socijalnih mreža koje hrane sliku srećnih praznićnih dana, čest je osećaj praznine.  Evo nekoliko saveta kako da se bolje osećate, ako imate postprazničnu tugu.

  1. Razgovarajte s nekim usmeno, a ne slanjem poruka. Neka to bude osoba s kojim uživate da pričate, s kojom možete da odete na kafu ili čaj. Ako vam se ne izlazi, razgovarajte telefonom. Bitno je da postoji verbalan interakcija, a ne putem poruka.
  2. Izađi iz kuće. Čak i ako je siv i tmuran dan, izlazak iz kuće će vas opustiti i relaksirati.
  3. Kućni ljubimci su dokazani antidepresiv. Nateraće vas da izađete iz zone konfora i da vodite računa o nekom koga volite.
  4. Uključite fizičku aktivnost. Ako osetite tugu, nemojte sedeti i gledati u svemir ili u prazno. Idite na trčanje, plivanje. Povećajte svoju fizičku aktivnost kako biste povećali svoju psihičku energiju. Bićete prijatno iznenađeni promenom raspoloženja.
  5. Gledajte napred, a ne unazad. Zamislite jednu stvar koju biste voleli da se dogodi ove godine. Neka to ne bude neki gigatski cilj, jer to bi moglo da bude zastrašujuće. Odaberite neki manji realan cilj i napravite plan za njegovo ostvarenje.
  1. Počnite da kuvate. Pokušajte da napravite nešto što vas neće podsećati na prazničnu hranu, tako da ćete dobiti novu aromu u kući. Još bolje, pokušajte da skuvate nešto novo, jer je kreativan i aktivan – dva načina da podstaknete različito razmišljanje.
  2. Izmestite se van praznika. Ako ćete gledati televiziju ili raditi neku drugu aktivnost, izaberite nešto što nije baš nalik prazničnom, kako ne biste slučajno propali kroz mrežu onoga što ste upravo izgubili.

Socijalne mreze

Usamljeno

Please follow and like us:
error