Noćni strahovi kod dece 3:

Kada su noćni strahovi kod dece u pitanju ne treba činiti sledeće:

  1. Ne gurati i terati dete da se suoči sa strahom, kada za to nije spremno. Potrebna je svakako, priprema i zajedničko učestvanje roditelja i deteta u suočavanju sa strahom. Koraci moraju biti mali, postepeni, kako ne bi došlo do neželjenog efekta. Truditi se da se detetu, prestavi kao izazov.
  2. Potcenjivati ili umanjivati detetov strah rečima kao što su: „nije to ništa, nisi valjda beba“.  Za decu, ali i za odrasle strah može biti iracionalan, pa samim tim i njegova veličina i snaga jača nego realan strah.
  3. Ismejavati i šaljivo prepričavati drugima šta se desilo. Ovo je svakako udar na detetovo samopoštovanje i samopouzdanje.
  4. Isticati polne razlike, da ako je dečak u pitanju, ne sme da se plaši i da mora da bude hrabar.

Kako pomoći detetu:

  1. Razgovarati otvoreno o načinu prevazilaženja sopstvenih strahova iz detinjstva. Odrasli kao i deca su imali svoje strahove, svoja „čudovištva“ iz detinjstva.
  2. Pružiti detetu emocinalnu podršku, zagrliti ga, poljubiti, pomaziti.
  3. Objasniti mu da diše duboko, jer plitko disanje dovodi do ubrzanog rada srca.
  4. Ako želi da vrata ostanu odškrinuta od sobe ili upaljeno svetlo, omogućiti mu to.
  5. Uvesti smireniju aktivnost pred spavanje.

Ako noćni strahovi i suviše dugo traju i remete funkcionalnost porodice, potražite pomoć dečijeg psihologa.

Plitko disanje

Noćni strahovi

Please follow and like us: